Direktlänk till inlägg 4 november 2020

Idag

Av Stella - 4 november 2020 08:35

Fortfarande så många tankar. Det är så tungt att veta att man inte är älskad längre. Att jag inte räcker till, att jag inte är bra nog. Att det inte går att leva med mig. Självkänslan och självförtroendet har nog aldrig varit mindre. Jag är så liten och obetydlig. 

Väldigt konstig situation jag befinner mig i. Vi har bestämt att försöka en gång till, och se om det finns något kvar att laga. Från min sida finns det, men det känns som han har avslutat redan, fast han säger att han inte har det. Men han säger hela tiden att han inte vet om det går att hitta tillbaka, det har gått för långt. Ändå vill han prova. Jag förstår inte. 

Så just nu så söker jag lägenheter och försöker tänka på allt praktiskt kring att flytta, skilja sig och berätta för barnen.

Samtidigt så har vi nog haft mer sex under den senaste månaden, än vad vi har haft under de två senaste åren samanlagt. Vi har börjat sitta tillsammans i soffan och hålla handen. Samtidigt har vi svårt att prata med varandra, vi är nog rädda. 

Vad är det här egentligen? Är det för att vi inte vågar släppa varandra? Vi vågar inte uttala det definitiva. Det är så konstigt att älska någon, precis så som jag gjort i alla år, och ändå måste jag släppa och börja ett nytt liv. Det är ju inte det jag vill. Men jag kan ju inte tvinga mig kvar, det är ju upp till honom. Jag bara går och väntar på hans beslut.  Och det gör ont att veta att jag nog vet vad det blir, det känns som han är halvvägs härifrån redan. Han "delgav" mitt sitt beslut att han ville skiljas efter att han hade tänkt färdigt, jag fick inte vara med i diskussionen. Jag fick inte veta att han ens tänkte på det. Så då antar jag att han inte ville laga det som var fel. För då kunde vi jobbat med det innan det var försent. 

Imorgon är det familjeterapin för första gången, jag är livrädd, det känns lite som att gå till sin egen avrättning. 


Att försöka visa sin kärlek till någon som inte har något att ge tillbaka är så svårt. Jag måste visa vem jag är och vad jag kan ge, samtidigt som jag vet att hans känslor för mig har dött. Jag skickar små sms för att visa att jag tänker på honom, och får inte ett enda tillbaka. Skriver lappar, men det ligger aldrig någon till mig. Försöker klä mig finare, sminka mig även när jag är leedig för att visa att jag bryr mig, att jag inte tar honom för givet, för det är ju det jag har gjort. Försöker städa, och visa tt jag visst kan hålla en budget. 

Men spelar det någon roll, jag kan troligen imte väcka hans känslor ändå. Och mina dör nog långsamt, för jag behöver också kärlek och bekräftelse precis som han. Men han kan inte ge mig det nu. Så det känns som jag är efterhängsen ocg tjatig som en tonåring. Att jag försöker klamra mig fast, men det är inte så det är. Men om vi är överrens om att göra ett sista ärligt försök, så vill jag göra det fullt ut, från bådas håll. Nu känns det som att det bara är jag som ska upp till bevis, att jag ska synas i sömmarna för att se om jag duger att leva med. Men vi ar ju båda könnt samma, att vi inte blivit sedda av varandra. Han vill ha en försäkring på att vi kan bli bättre. Men hur ska jag veta, om han inte kan ge något tillbaka? Det känns som om jag borde lägga ner, precis som han gjort. Jag känns desperat. Men jag vill kämpa om det finns något kvar att kämpa för. 


När vi pratar i telefon så säger vi alltid "Puss, hej" när vi lägger på, jag gör det fortfarande, men inte han. Nu när vi pratar så säger jag, "puss, hej" och kastar på luren snabbt innan han säger hejdå, för jag vill inte höra. JAg vill inte ha ytterligare ett bevis på att det är över för honom. Det gör så ont. Så jag kanstar på luren för att sslippa höra, och sen rinner tårarna, varje gång. 

Som jag längar efter ett sms, en blid, en lapp, något litet och obetydligt som visar att han bryr sig, att han ser mig, att han värdesätter mig. Men det kommer inte, jag vet att jag borde ge upp. 

Det gör ont. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stella - 20 december 2020 14:53

För att försöka jobba med mitt kontrollbehov så kan vi testa en sak. Men jag vet inte om detta blir samma sak, att jag bestämmer och delar ut uppgifter som ska göras. I så fall vet jag inte hur jag ska göra.  Vi kan testa att X köper julklappar ...

Av Stella - 20 december 2020 13:23

Du säger att du måste förstå att jag älskar dig, det är upp till mig nu. Du kan inte älska mig nu, för din ena fot är redan utanför dörren. Men jag behöver också älskas, just nu mer än någonsin. Jag behöver veta att jag  finns, att jag betyde...

Av Stella - 20 december 2020 13:00

Vad är viktigt för X? Kommer jag någonsin bli tillräckligt bra, för att han ska känna sig nöjd, avslappnad eller trivas hemma? Vad kan jag göra för att X inte ska känna sig irriterad eller störd på saker hemma? Är det genomförbart? Kan jag bli den ha...

Av Stella - 20 december 2020 09:46

Jag har skrivit så mycket här hemma, men inte på bloggen, det har liksom inte blivit av. Men jag tänkte att bloggen är ju för min egen skull, ingen vet ju att den finns. Så jag tänkte försöka använda den, just nu, i alla fall, för att samla ihop mina...

Av Stella - 8 november 2020 17:59

Nu är det ett par dagar sedan vi var på vårt första möte på familjerådgivningen. Det var tungt. Vi grät båda två, men det kändes ändå som en bra väg att gå, tror jag.  Men jag är fortfarande helt full med tankar, vem är jag, vad vill jag, hur gör j...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tankar

Tips

Vill ha


Ovido - Quiz & Flashcards